Home » Ziekenhuizen

Ziekenhuizen

Actief luisteren naar de patiënt is de sleutel tot succesvolle kwaliteitsverbetering in uw ziekenhuis. Uw patiënten weten u immers feilloos te vertellen wat er goed gaat en wat er beter kan in de zorg. Door vaker en sneller feedback te vragen, geven zij u essentiële informatie en houdt u zelf de regie in handen.

Voor ziekenhuizen voeren wij zowel uitkomst- (PROMs) als ervaringsmetingen (PREM en CQi) uit. Dit zijn gestandaardiseerde en gevalideerde vragenlijsten die wij jaarlijks voor meer dan 35 ziekenhuizen uitzetten, op een vast moment in het jaar of continu via ons continu PTO.

Wat wilt u bereiken en waarom?

Onze metingen starten altijd met een helder doel. Wat wilt u bereiken en waarom? Door een concreet antwoord op die vraag te geven, wordt duidelijk welke meting het beste past bij uw vraag. En welke methode van uitvragen de hoogste respons oplevert en zorgt dat u uw doelgroep niet overvraagt.

  • Ervaringen meten

Hoe hebben uw patiënten de zorg en hun verblijf in uw ziekenhuis ervaren? Deze ervaringen meet u met de PREM, CQi of met een zelf ontwikkelde vragenlijst. Dit kan op continue basis of via een puntmeting. Welke vragenlijst en welk type meting past het beste bij uw ziekenhuis? Wij helpen u bij het formuleren van een helder doel en bij het vinden van een passende oplossing.

  • Uitkomsten meten

Hoe ervaren uw patiënten de uitkomst van hun behandeling? Met PROMs brengt u voor, tijdens en na een behandeling in kaart hoe uw patiënten de zorg ervaren. De resultaten van deze meting zijn geschikt om met elkaar in gesprek te gaan. Wat is voor uw patiënten belangrijk, verloopt de behandeling naar wens of is er misschien een alternatieve behandeling of bijsturing nodig?

Wij werken in opdracht van

Vragen? Ik help u graag verder!

Anne Vogelaar – Projectleider