Wie wat bewaart, die heeft wat!

 In Algemeen

Treant Zorggroep is al lange tijd een trouwe klant van Mediquest: vanaf 2014 waren ze elk jaar van de partij met onze jaarlijkse CQi-z meting. Inmiddels heeft Treant de overstap gemaakt naar het continu uitvragen van patiëntfeedback. Bij het inrichten van de continue meting konden ze veel code van de CQi-z meting ‘recyclen’.

Het inrichten van de patiëntselectie voor een onderzoek kan aardig wat voeten in de aarde hebben voor een ziekenhuis. Wie heeft er toestemming gegeven en op welke afdelingen is deze patiënt allemaal geweest? Welke vragenlijst moet de patiënt krijgen en wanneer precies? Al deze ‘regels’ worden opgenomen in code die door dataselecteurs van het ziekenhuis wordt geschreven.

Slim recyclen met Mediquest

Bij het ontwikkelen van ons continue meetsysteem, hebben we goed gebruik gemaakt van onze jarenlange ervaring met het meten van patiënttevredenheid. Dit betekende dat we sommige onderdelen helemaal anders hebben ingericht, maar ook dat sommige stukken zijn hergebruikt. Want waarom zou je iets nieuws maken als het oude eigenlijk goed in elkaar zat? De aanlevering van patiëntgegevens was bijvoorbeeld al een sterk stuk techniek dat, na een uitgebreide update, nog perfect paste binnen een nieuw systeem.

Dit betekende voor Treant dat ze het wiel niet opnieuw hoefden uit te vinden: er kon ook aan hun kant veel code van de CQi-z meting ‘gerecycled’ worden. Dat was fijn want Treant heeft ooit veel moeite gestoken in het ontwikkelen van deze goed werkende algoritmes. Het scheelde voor hen flink wat werk dat deze nu, na een update, ook ingezet kunnen worden voor de continue meting.

Het nut van continu feedback vragen

Door continu om feedback te vragen aan patiënten, heeft Treant niet alleen altijd een actueel overzicht van de ervaren kwaliteit, maar ook concrete handvatten om de ervaring van de patiënt verder te verbeteren. Medewerkers van Treant kunnen per direct acties starten waar ze een week of later gelijk de effecten van terugzien. Dat is een groot voordeel van continu meten; er wordt continue trendinformatie gecreëerd!

Meer weten over continu patiëntfeedback uitvragen via Mediquest?

Neem dan contact op met Robbert van Aken, Accountmanager, via 06 – 14 87 45 58.
Of bekijk de pagina continu PTO >

Dit zou u ook kunnen interesseren