Home » PTO Ziekenhuizen

Continu PTO Ziekenhuizen

Patiënten kunnen als geen ander vertellen hoe zij uw zorg beleven. Door naar hen te luisteren kunt u de kwaliteit van uw zorg beter afstemmen op hun wensen en behoeften. Voor een zo zuiver mogelijke meting van ervaringen is het belangrijk om niet te lang te wachten met het versturen van de uitnodigingen en patiënten op een zelfgekozen moment te laten deelnemen. Dit is ook voor uw patiënten wel zo prettig.

Het continu meten van patiëntervaringen biedt u daarnaast actueel en up to date inzicht in de ervaren kwaliteit van uw ziekenhuis. Wat gaat er goed en wat kan er beter? U kunt per direct acties starten waar u een week of later gelijk de effecten van kan terugzien. Dat is een groot voordeel van continu meten; u creëert continue trendinformatie.

Snel, doelgericht en onderbouwd verbeteren met Mediquest

De voordelen van continu meten:

  • Continue beschikbaarheid van resultaten
  • Lage registratielast: het proces wordt waar mogelijk geautomatiseerd
  • Respons ligt hoger dan bij een puntmeting
  • Online meten is vele malen goedkoper dan schriftelijk
  • Meetproces sluit aan op PDCA-cyclus
  • Direct gekoppeld aan uw ZIS/EPD (datawarehouse)
Snel, doelgericht en onderbouwd verbeteren met Mediquest

De voordelen van continu meten:

  • Continue beschikbaarheid van resultaten
  • Lage registratielast: het proces wordt waar mogelijk geautomatiseerd
  • Respons ligt hoger dan bij een puntmeting
  • Online meten is vele malen goedkoper dan schriftelijk
  • Meetproces sluit aan op PDCA-cyclus
  • Direct gekoppeld aan uw ZIS/EPD (datawarehouse)

Kiezen voor een vragenlijst die past bij uw ziekenhuis

PREM vragenlijsten zijn uitermate geschikt voor continu meten. De relatief korte vragenlijst bevat de belangrijkste kwaliteitsonderwerpen, zoals bejegening, shared decision making en informatieverstrekking. Ook hebben uw patiënten de gelegenheid om in een open tekstveld verbeterpunten en complimenten te geven. Door deze combinatie geven de resultaten concreet aan op welk onderdeel kansen liggen om verder te verbeteren. De PREM vragenlijsten zijn optioneel uit te breiden met een set eigen verdiepende vragen voor meer stuurinformatie. De vragenlijsten bieden daarnaast de mogelijkheid om te benchmarken met andere ziekenhuizen.

U kunt er ook voor kiezen om het continu PTO (gedeeltelijk) in te richten met eigen ontwikkelde vragenlijsten.

Verbeteren op punten die voor uw patiënten belangrijk zijn

Onze online rapportagemodule Cerium biedt de volgende functionaliteiten:

  • Resultaten van organisatie-, afdeling- tot op specialismeniveau
  • Trendanalyses; hoe presteert u door de tijd heen, wat is het effect van uw verbeteracties?
  • Interne en externe benchmark mogelijkheden
  • Verschillende visualisatievormen (onder meer spinnenwebgrafieken en managementrapportages)

Vragen? Ik help u graag verder!

Anne Vogelaar – Projectleider