PREM Wijkverpleging – wat wordt er van u verwacht?

 in Algemeen

Informatie over de ervaringen van cliënten met de verleende zorg of ondersteuning is belangrijk voor het verbeteren van de kwaliteit van zorg, aldus het kwaliteitskader Wijkverpleging. Daarom is in 2017 een meetinstrument ontwikkeld: de PREM Wijkverpleging. In 2018 is er een pilot gedaan met deze vragenlijst en nu, in 2019, staat de landelijke meting voor de deur.

Kwaliteitskader Wijkverpleging

Het doel van het kwaliteitskader is richting geven aan de ontwikkelingen van wijkverpleging in Nederland: wat is goede wijkverpleging en wat verwacht de samenleving? Het Kwaliteitskader benadrukt dat kwaliteit niet kan worden opgelegd, het is een kwestie van ‘leren en verbeteren’. Kwaliteitsverbetering wordt gestimuleerd door meer inzicht en openheid te creëren. Bijvoorbeeld door cliënten te vragen naar hun ervaringen met de geboden zorg en ondersteuning. De betrokken partijen zetten daarom in op een landelijke uitvraag met de PREM Wijkverpleging in 2019. Resultaten van deze meting worden tevens in 2020 gebruikt ter informatie voor zorginkoop.

Bent u actief in de Wijkverpleging?

Wilt u ook gaan meten hoe uw cliënten uw dienstverlening ervaren, maar weet u niet hoe u het kwaliteitskader in de praktijk brengt? Geen zorgen! Wij bij Mediquest hebben jarenlange ervaring met ervaringsonderzoek, we zijn zelfs marktleider én voorkeursleverancier PREM voor zorgverzekeraars. We weten dus waar we het over hebben.

Wat wordt er van u verwacht?

Hoeveel cliënten moet u minimaal uitnodigen? Wat moet er allemaal geregeld worden voordat u begint met meten? Hoe voldoet u aan de AVG? U heeft het al druk genoeg met het bieden van goede zorg en ondersteuning. U heeft geen of slechts beperkt tijd om in de gaten te houden wat er allemaal gebeurt rondom de PREM Wijkverpleging. Dat begrijpen wij ook. Wij hebben daarom alle informatie, voor u samengevat in een handige factsheet. Deze factsheet kunt u hier kosteloos downloaden >

U kunt ook direct een offerte aanvragen. De offerte is gebaseerd op het handboek PREM Wijkverpleging. Zo weet u zeker dat u aan de verplichtingen voldoet én zo komt u niet voor financiële verrassingen te staan.

Direct een offerte aanvragen >

De vragenlijst

De PREM Wijkverpleging (Patient Reported Outcome Measures) bestaat uit +/- 10-15 vragen. In de vragenlijst staan vragen over de informatieverstrekking, bejegening, nazorg en inspraak (samen beslissen). Download de vragenlijst hier >
Uw cliënten kunnen de vragenlijst invullen via www.ervaringwijkerpleging.nl.

Meer weten

Voor meer informatie over meten met Mediquest, ga naar de pagina PREM Wijkverpleging >

Liever persoonlijke contact? Voor vragen over de PREM Wijkverpleging of over de oplossingen van Mediquest kunt u contact opnemen met Jeroen Homberg, via 088 – 12 65 16 87 of jhomberg@mediquest.nl.

Dit zou u ook kunnen interesseren