Het beste zorgadvies bij CZ

 in Algemeen

Wie is de beste arts voor mijn aandoening? Waar voeren ze deze behandeling veel uit en waar kan ik snel terecht? Het Zorgteam van CZ adviseert al jarenlang klanten met dergelijke vragen. Zij zochten naar een manier om kwaliteitsinformatie beter in te zetten om hun verzekerden te begeleiden in hun persoonlijk zorgtraject. Ze riepen hiervoor de expertise van Mediquest in. Met een interne training zorgde Mediquest ervoor dat het team van zorgadviseurs helemaal op de hoogte werd gebracht over kwaliteit en data in de zorg.

“Zeer waardevolle training”

Veertig medewerkers uit het zorgteam van CZ hebben de training van Mediquest gevolgd. Vanuit Mediquest gaven Kees Verheijke, Annique van de Lindeloof en Pauline Smith, een zowel theoretische als interactieve training. Antwoord werd gegeven op vragen als:

  • Welke aspecten van kwaliteit zijn er?
  • Wat betekenen de kwaliteitsscores? Hoe is de score bepaald?
  • Welke openbare bronnen kan ik raadplegen?
  • Hoe komen wachttijden tot stand?

De opgedane kennis werd ’s middags in de praktijk gebracht met casussen; concrete voorbeelden van vragen en problemen die geregeld binnenkomen bij het CZ Zorgteam. De casussen leiden tot veel interactie en interessante discussies in de groep. “Ik heb de training zeer positief ervaren, ik ben nu beter op de hoogte van de achtergrond waarop de sterrenscores zijn gebaseerd, ook kan ik nu met de verkregen informatie de klant voorzien van beter onderbouwde informatie”, aldus een deelnemer.

Op naar het beste zorgadvies

Het is een veel gevoerde discussie; het gebruik van kwaliteitsinformatie door zorgverzekeraars. Kijkt de zorgverzekeraar naar kwaliteit bij het inkopen van zorg? Maar, misschien nog wel belangrijker; kan de zorgverzekeraar haar verzekerden goed informeren als hier vragen over zijn?

Mediquest blikt terug op een succesvolle training en is blij dat kwaliteitsinformatie een grotere rol speelt in het zorgadvies. De reacties van deelnemers: “Top om te zien dat elke collega verrast is over mogelijkheden en inzet data en dit als verrijking ziet in klantcontact” en “Fijne uitleg over hoe je (kwaliteits-)informatie het beste kunt interpreteren en vertalen”, bevestigen dat de expertise van Mediquest van toegevoegde waarde is voor zorgconsulenten.

Ook geïnteresseerd in de inzet van de expertise van Mediquest op het gebied van kwaliteit en data? Ga naar de pagina zorgverzekeraars en lees meer over onze oplossing > 

Dit zou u ook kunnen interesseren