GGZ Kwaliteitsstatuut is vernieuwd!

 In Algemeen

Op 18 september 2019 lanceerden we de vernieuwde website voor het GGZ Kwaliteitsstatuut. Bij deze doorontwikkeling is er vooral gefocust op de gebruikservaring. In dit bericht hebben we de belangrijkste wijzigingen op een rij gezet.

Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

  1. Er is veel aandacht besteedt aan overzicht in het proces dat gebruikers doorlopen voor registratie dan wel aanpassing van hun kwaliteitsstatuut. Eenvoudige stappen in het proces zijn direct via het menu toegankelijk gemaakt.
  2. Gebruikers krijgen direct de mogelijkheid om de status van hun privacy, AVG instellingen in te zien en aan te passen. Dit is een afzonderlijk onderdeel in de website geworden.
  3. Gebruikers hebben direct inzicht in de status van hun kwaliteitsstatuut na inloggen. 
  4. Historie van de kwaliteitsstatuten is ook beschikbaar en inzichtelijk voor gebruikers. Zo hebben de geschiedenis van hun kwaliteitsstatuut helder in beeld. 
  5. Om vergissingen te voorkomen is een AGB-code check ingebouwd. Gebruikers kunnen na invullen van de AGB-code controleren of hun instelling bij Vektis geregistreerd staat. 
  6. De algemene gegevens kunnen in het nieuwe proces eenvoudig worden aangepast zonder dat het statuut opnieuw voor toetsing moet worden ingediend.
  7. Met de invoering van de nieuwe website wordt het ook mogelijk om het e-mailadres van een account te wijzigingen door contact op te nemen met de helpdesk. Het telefoonnummer van de helpdesk is 088-1263915 en bereikbaar op maandag en donderdag van 10:00 tot 12:00 uur en 13:00 en 15:00 uur. Per email: helpdesk@ggzkwaliteitsstatuut.nl

Verder zijn alle teksten in de website onderhanden genomen om het nog gemakkelijker te maken om het kwaliteitsstatuut te beheren.

Over het GGZ Kwaliteitsstatuut

Vanaf 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige GGZ’ (generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz binnen de zorgverzekeringswet) verplicht om een Kwaliteitsstatuut te hebben. Dit statuut geeft cliënten inzicht in wat de GGZ-aanbieders geregeld hebben op het gebied van kwaliteit en verantwoording. Tien samenwerkende koepel- en beroepsorganisaties zochten naar een oplossing om data voor deze statuten te verzamelen, te beoordelen en publiceren. Mediquest ondersteunt veldpartijen bij de aanlevering van gegevens voor het kwaliteitsstatuut als Trusted Third Party (TTP).

Meer weten over deze oplossing? Bekijk het portfolio item of neem contact op met Projectleider Pauline via psmith@mediquest.nl of 088 – 126 39 74.

Dit zou u ook kunnen interesseren