Kwaliteitsgegevens medisch diagnostische centra gepubliceerd

Op de website kiesBeter.nl zijn vanaf vorige week kwaliteitsgegevens van medisch diagnostische centra te vinden. MediQuest voert hiervoor het klanttevredenheidsonderzoek onder leden van de koepelorganisatie SAN uit.

Klanttevredenheidsonderzoek

In het klantonderzoek geven patiënten hun mening over het diagnostisch centrum dat zij bezoeken. Via een vragenlijst kunnen zij aangeven hoe ze het medische onderzoek hebben ervaren en hoe ze algemene zaken, zoals wachttijden en bereikbaarheid beoordelen.  Deze informatie helpt andere consumenten bij het maken van een gewogen keuze voor een juiste zorgaanbieder.

Voor de diagnostische centra zelf is dit een geschikte manier om inzicht te krijgen in hoe patiënten de zorg waarderen. Dit biedt hun concrete aanknopingspunten voor verdere verbetering van de interne kwaliteit.

Actuele gegevens

Het is niet voor het eerst dat wij voor medisch diagnostische centra een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren. In 2010 startten wij in samenwerking met de SAN de meting voor deze centra. De resultaten van het onderzoek uit 2010 vindt u nu op  Kiesbeter.nl. De meting van 2011 is inmiddels afgerond en de resultaten hiervan vervangen binnenkort de uitkomsten van 2010.

Achtergrond

In een medisch diagnostisch centrum kunnen patiënten terecht voor bloedafname en overige (functie)onderzoeken.  Via kiesBeter.nl kunt u zien hoe andere patiënten het centrum beoordeeld hebben.  Afhankelijk of een diagnostisch centrum heeft meegewerkt aan het klantonderzoek, zijn er kwaliteitsgegevens beschikbaar.

Bekijk hier kwaliteitsgegevens van medisch diagnostische centra op kiesBeter.nl.

Terug naar Nieuws Archief

diensten per klantgroep