Hoe laat u PROMs écht werken voor uw organisatie?

Hoe laat u PROMs écht werken voor uw organisatie?

PROMs meten is één ding. PROMs inbedden in de organisatie, het patiëntproces en de plan-do-check-act-cyclus is nog een ander verhaal. Wij zien dat veel ziekenhuizen nog worstelen met deze vraag. Hoe en wanneer gaan PROMs echt een meerwaarde bieden in het complete kwaliteits- en verbeterproces?

PROMs Manager maakt het voor zorgaanbieders niet alleen eenvoudiger om PROMs te meten, het zorgt ook voor minder administratieve handelingen en levert direct bruikbare informatie op.

Administratieve last verlichten

PROMs Manager werkt met een koppeling met uw EPD- of ZIS-systeem, waardoor u vanuit het systeem direct uw patiënt uitnodigt voor deelname aan een onderzoek. Via email ontvangt de patiënt een uitnodiging of herinnering. Zo benadert u snel en veilig uw patiënten.
Wanneer de patiënt alle vragenlijsten heeft ingevuld, ontvangt u hierover bericht. PROMs Manager stuurt u notificaties bij afwijkende scores. U kunt dus snel reageren op klachten of vragen van uw patiënten.

Concrete behandelinformatie voor de specialist

De resultaten van de PROMs vragenlijsten ziet u direct op patiëntniveau terug in PROMs Manager. U kunt hierdoor voorafgaand en tijdens een consult of gesprek met de patiënt de resultaten raadplegen en samen bespreken. Zo kunt u tijdens het behandeltraject aanpassingen maken of bijsturen. De directe notificaties bij klachten en afwijkende scores, maken dat u snel contact met een patiënt kan opnemen om advies te geven of eerder een afspraak in te plannen.   

Wilt u zien hoe PROMs uw zorg en processen kunnen verbeteren? Kom dan naar ons symposium “Meten=Communiceren!” op 23 maart.

Meer weten over PROMs Manager? Neemt u dan contact op met Steven Horsch via 06-126 516 44 of shorsch@mediquest.nl.

Terug naar Nieuws Archief

diensten per klantgroep